Sharp FU-S63E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp FU-S63E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

wiheda 30-04-2010
Geschreven voor: Sharp FU-S63E

Het is een goed aparaat.
Vochtregeling is goed en ook de stofdeeltjes worden verwijderd.

Hij is met de komende verhuizing voor ons te klein.
De oppervlakte van onze nieuwe woning is haast 80m3 wat te groot is voor dit model.

Daarom verkopen we deze.

-Bas- 11-01-2010
Geschreven voor: Sharp FU-S63E

Prima apparaat, werkt top.
Wanneer je een sigaret rookt is de lucht met 10 minuten compleet verdwenen.

Hier wordt de reiniger voor 595euro aangeboden maar na 10 minuten zoeken op het web heb ik em kunnen bestellen voor 350.

Wanneer de reiniger op volle sterkte draait komt er best wat geluid vanaf. Bij lagere standen hoor je em niet.

Al met al een prima ding en zeker het geld waard.

ReneeK 27-01-2008
Geschreven voor: Sharp FU-S63E

Wij hebben ook sinds kort deze Sharp FU-S63e. Mijn man heeft last van een huisstofmijt-allergie. Sinds wij het apparaat hebben staan, heeft hij duidelijk veel minder last en het apparaat gaat dan dus ook nooit meer weg. Ikzelf vind dat de woonkamer en slaapkamer veel frisser zijn geworden en de lucht is veel prettiger om in te ademen ook al heb ik zelf geen allergie.

De watertank is bij ons toch wel binnen 1 tot 2 dagen leeg als de verwarming aan staat. Maar het bijvullen gaat er makkelijk en eenvoudig.

Wij hebben hem trouwens online gekocht, prima service en een scherpe prijs. Wij wilden namelijk in eerste instantie 2 van de sharp 63e kopen, maar op eerlijk advies hebben we een 63e voor de woonkamer genomen en een kleinere en goedkopere sharp voor de slaapkamer.

razer 02-01-2008
Geschreven voor: Sharp FU-S63E

Dit is een erg goed apparaat. Ik heb veel ervaring met een Venta Airwasher. Dit apparaar wast de lucht schoon in een bak met water en bevochtigd de lucht. Echter, de capaciteit van de Venta was niet groot genoeg voor mijn nieuwe woonkamer. In mijn zoektocht naar een nieuwe Venta kwam ik de Sharp FU-S63E tegen. Deze heb ik overigens nog nergens bij een gangbare elektronica zaak zien staan en enkel via internet. Wel heb je daarbij de mogelijkheid om hem 2 weken te testen / proberen. Dat is een prima oplossing.

Ervaringen tot nu toe:

De Sharp is eenvoudig te installeren. Dat wil zeggen dat je enkel het koolstoffilter en het HEPA filter nog hoeft te plaatsen die zijn luchtdicht verpakt in de doos.

Bij het inschakelen start de Sharp automatisch op in de automische stand. Dat wil zeggen, reinigen van de lucht, ioniseren en als je het waterreservoir gevuld hebt met water (gaat makkelijk, even onder de kraan vullen, dop er weer op en in de Sharp plaatsen) ook meteen bevochtigen.

Ik heb zelf een woonkamer van circa 60m2 en deze houdt hij makkelijk op de juiste vochtigheidsgraad van circa 50 tot 55%. (De Venta mits deze van de juiste capaciteit is, en ik had een te kleine, doet dit trouwens ook perfect echter wel met meer geluidproductie).
Nu het buiten weer vriest en de CV weer open staat, wordt het al snel te droog in huis. Dan is een juiste vochtgehalte heerlijk voor mensen zoals ik die snel last hebben van verkoudheid, verstopte neus en slijmvlies irritaties. Let wel, in dit soort dagen gaat een watertank van circa 1,8 liter er wel in een dag door heen.

De luchtreiniging werkt ook perfect met deze Sharp. De sensor die meet of de lucht 'vies' is door stof, reuk of een te lage vochtigheid, werkt daadwerkelijk goed. Als ik ga koken dan zie je dat na circa een paar minuten, de groene (schone indicatie) verandert in blauw. De Sharp gaat dan iets harder draaien maar nog steeds bijna onhoorbaar. Etensluchtjes zijn binnen no time verdwenen. Sterker nog, als je geurkaarsjes aansteekt en je vindt de lucht daarvan prettig, zou ik de Sharp maar even uitzetten want je ruikt die geurkaarsjes gewoon niet meer!!! Dat is toch wel een bewijs dat de luchtreiniging echt goed werkt. We hadden onlangs 5 van die kaarsen aanstaan en na een tijdje gingen we op de verpakking kijken van de kaarsjes om te zien of we wel geurkaarsjes hadden gekocht. Dat was inderdaad zo maar de Sharp trekt geurtjes nou eenmaal uit de lucht!

Wat betreft ioniseren kan ik niet zoveel zeggen. Je kunt het niet tastbaar maken, je ziet het niet, je hoort het niet en je ruikt het niet. Wel is het zo dat het klimaat in de woonkamer er prettiger op wordt. Dit zal dan wel door het ioniseren komen.

Wij zijn enorm tevreden over de Sharp FU-S63E. Een geruisloos apparaat dat automatisch lucht zuivert, reinigt, ontgeurt, bevochtigt en ioniseert en zelf kan bepalen wanneer het even wat harder moet werken en dan dus automatisch opschakelt in vermogen. 99% van de tijd staat deze in de laagste stand.
Uiteraard kan je hem ook helemaal met de hand bedienen of via afstandsbediening voor speciale programma's als pollen-reiniging, ionisatiestanden etc.

Het apparaat kost wat geld. Echter als je bekijkt dat een Venta Air-washer van een vergelijkbare capaciteit ook al wat euro's kost en die eigenlijk meer een luchtbevochtiger is dan een reiniger (reinigt ook wel iets hoor maar stukken minder) en waarbij de Venta niet ioniseert, geen Koolstoffiter heeft en geen automatische standen maar enkel 3 ventilatiestanden en daarbij een stuk meer geluid produceert, dan zou ik indien u het geld heeft, zeker kiezen voor de Sharp FU-S63E.

Mocht voor u de bevochtigingsfunctie wat minder interessant zijn, dan kunt u ook de Sharp FU-S60E kopen. Dit is het zelfde apparaat zonder bevochtigingsfunctie.